25 במאי 2013

הניסויי מחפש ראש עיר

מדבקות שהוצאנו בבית הספר כדי למחות נגד חוסר ההחלטה של ראש העיר.                        צילום מאהו אויקאוה שטיינברג
כמו שסיפרתי בפוסט הקודם ההורים בבית הספר נלחמים שמיקומו של בית הספר, מזה 19 שנים, יקבע סופית כמיקומו הקבוע. אז אלה המדבקות שהדפיס לנו כתרומה אחד ההורים שיש לו מפעל למדבקות. 
המאבק נמשך ואני מנסה בכל כוחי להעלות את המודעות אצל ההורים בבית הספר הניסויי שמותר וצריך לדרוש את המגיע לילדים. 
אחרי הרבה רעש בפייסבוק, בישיבה האחרונה של מנהלי בתי הספר (יסודי ותיכון) יו"ר ועדי ההורים, נציגי עירייה ונציגי מנח"י, הוחלט שמעבירים תקציבים לשיפוץ של בית הספר. 
בית הספר אכן צריך את התקציבים הללו כדי לתקן את תשתיות הביוב הרקובות והמוזנחות (שעוברות בחצר בית הספר ושגורמות להצפות ביוב מידי פעם...), קירות מחוררים ומקולפים, סדק שמבנה שנגרם לפני 4 שנים עם רעידת האדמה ועוד ועוד.. 
אבל באמת התקציבים האלה יופנו לתיקון של הדברים אך לא יביאו לשיפור של תנאי הלימודים בבית הספר שירגישו הילדים. התקציבים לא מספיקים לבניה של תאי שירותים מספיקים (כי כרגע אנחנו לא עומדים בתקן של משרד החינוך למספר תאי שרותים פר תלמיד), התקציבים גם לא מספיקים לצביעה מסודרת וטובה של הכיתות, גינון, וכו'... התקציבים יבלעו במקומות בהם אנחנו חייבים לטפל כי הם על הסף של להיות לא בטיחותיים. 
היום עמדתי וחילקתי מדבקות כאלה, מדבקות שאומרות הבית הספר מחפש ראש עיר. המממ... ההבטחות שלו לפני בחירתו לבית הספר היו שאנחנו לא צריכים לדאוג לתשתיות ושאנחנו ההורים צריכים להיות שקטים לשלוח את הילדים לבית הספר. אבל ההבטחות היו ולא קוימו, לא קוימו לאורך 4 שנים של קדנציה. בתחילת הקדנציה קיבלנו תקציבים לתיקון של רק חלק מהתשתיות, צינור ביוב ראשי שעבר במרכז החצר הפנימית של בית הספר, ולא לשו דבר אחר ששיפר את מצב בית הספר.
יש אולי אנשים שחושבים שאנחנו בית ספר עם קהילה אליטיסטית שרוצה עוד ועוד ועוד... נכון, אני משלמת 5000 ש"ח בשנה יותר על כל אחד מילדי כדי לקנות שעות לימוד נוספות. אבל באמת האם כאשר עיריית ירושלים משקיעה בכל תלמיד בעיר רק 4750 ש"ח אפשר יהיה לקבל בית ספר שבאמת נותן חינוך? אם עיריית ירושלים הייתה נותנת את אותו סכום שמקבל ילד תל אביבי מעיריית ת"א, שעומד על 14,000 ש"ח, באמת לא היה צריך את ה-5000 ש"ח הנוספים שאני משלמת לעמותת ההורים כדי לקנות לבית הספר שעות לימוד נוספות! 
כל אלה הן הסיבות למאבק של הורי הניסויי עם ניר ברקת. 
אני מנסה לראות את הסיבות למאבק מבלי לערב רגשות אישיות ולנסות להיות אובייקטיבית לרגע (למרות שזה לא באמת אפשרי לאמא לביאה) האם המאבק צודק? האם באמת מגיע לבית ספר שהורים משלמים עבור שעות לימוד נוספות לא מגיע בית ספר מודרני מותאם? אני מודה אני לא מצליחה לראות איך המאבק הוא לא צודק. 
יש לי גם חברים שאומרים: "מה אבל אין סיכוי שראש העיר יקבע את מיקומו הנוכחי כמיקומו הקבוע כי הקרקע יקרה מידי", נכון, יש משהו בדבר הזה. הקרקע שעליה יושב בית הספר הניסויי, או בית ספר ארלוזורוב בזמנו היא קרקע יקרה, קרקע במרכז ירושלים. אבל אני חושבת שלא יכולה להיות עיר בעולם, בעיקר עיר בירה, בה לא ישב בית ספר במרכזה. לרוב אלה הם בתי הספר המטופחים ביותר... אז למה לא פה? 
בימים האחרונים החלטתי לעשות קמפיין על גבי דף הפייסבוק של ניר ברקת. אני סופרת את הימים להחלטה שלו לגבי מיקומו של בית הספר. אך עד כה קבלתי לייקים מועטים :-). אז החלטתי לשנות את הגישה קצת להמשיך את הספירה היומית שלי עד לתגובתו שלו ולא של פקידיו, עד אשר יוחלט סופית שבית הספר יוכל לשבת במיקומו הנוכחי ולקבל סוף סוף אויר לנשימה כדי שנוכל להשקיע באמת את כספי הציבור בצורה נבונה. 
כדי לקדם יותר את מספר הלייקים שלי שם, וכדי לקדם יותר את השיתופים והתגובות החלטתי להוסיף כל יום תמונה, תמונה של כל הליקויים של בית הספר. מכיוון שהליקויים עקב ההזנחה כל כך רבים יש לי עוד יהיו לי עוד הרבה תמונות. אולי ניר ברקת יעצור את הקמפיין שלי וסוף סוף יענה? אולי אני סתם חולמת שאי פעם זה יקרה, אבל התמונות ימשיכו לעלות! 
שער בית הספר מרחוב הלל, שער זה משרת כ-1000 איש יום יום, הורים, מורים, תלמידי תיכון, ילדי יסודי, ילדי גן קן השומר הצעיר הפועל בבית הספר ועוד, באמת כל יום עוברים פה 1000 איש! צילום מאהו אויקאוה שטיינברג

שביל בגן העצמאות המחבר בין הכניסה הראשית של בית הספר לחניה בימות חורף גשומים. שלוליות ענק מאפשרות מעבר רק בהליכה על הספסל או בהליכה על קורת מדרכה עשויה בטון.
צילום: תמר בן אלול 




אין תגובות: